Studia podyplomowe przeznaczone są dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra lub licencjat.
Integracja sensoryczna
Adresaci studiów
Program studiów
Przygotowanie w zakresie merytorycznym obejmuje m.in. przedmioty:
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Etyka zawodu nauczyciela
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Podstawy neuropsychologii
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
- Teoria odruchów sensomotorycznych. Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych.
- Rozwój psychomotoryczny dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci.
- Zaburzenia w rozwoju układu ruchu
- Teoria integracji sensorycznej. Organizacja terapii na terenie placówki oświatowej i rehabilitacyjnej.
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
- Programowanie terapii w zaburzeniach SI
- Autyzm (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Zespół Downa (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Mózgowe porażenie dziecięce ( jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Wybrane zespoły genetyczne (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- ADHD, ADD, wcześniactwo (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Dziecko niedowidzące i niedosłyszące (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Zaburzenia mowy (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
- Uogólnione i specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzenia zachowania a postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI
- Terapia SI a inne metody rehabilitacyjne i psychologiczno – pedagogiczne
- Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
- Sala SI ćwiczenia praktyczne
- Pierwsza pomoc
Uzyskane kwalifikacje
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej w teorii i praktyce oraz, a także otrzymanie certyfikatu terapeuty SI daje pełne kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Osoby mogą pracować w placówkach oświatowych i rehabilitacyjnych, a także prowadzić gabinety integracji sensorycznej.
Czas trwania
studia podyplomowe trzysemestralne
500 godzin dydaktycznych + 120 godzin praktyk
Koszt
150 zł – wpisowe
4600 zł – czesne, płatność w systemie ratalnym:
1600 zł – opłata za semestr 1
1600 zł – opłata za semestr 2
1400 zł – opłata za semestr 3
Cena dla grup powyżej 4 osób ustalana będzie indywidualnie!
500 zł – Certyfikat (Egzamin organizowany przez Stowarzyszenie Integracji Sensorycznej) dla zainteresowanych osób
Uwagi
Uruchomienie kierunku uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
Ocenę na świadectwie stanowi średnia ocen uzyskanych z zaliczeń poszczególnych przedmiotów w toku studiów.
Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą.
Studia podyplomowe kończą się uzyskaniem:
- Świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej w teorii i praktyce wydanym przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą
- Certyfikatem terapeuty integracji sensorycznej wydanym przez Stowarzyszenie Integracji Sensorycznej.
Korzyści płynące z posiadania Certyfikatu terapeuty integracji sensorycznej wydanym przez Stowarzyszenie Integracji Sensorycznej:
- Wpis na ogólnopolską listę terapeutów
- Dodatkowe potwierdzenie zdobytych podczas toku studiów kompetencji przez niezależną zewnętrzna komisję
- Stałe wsparcie ze strony Stowarzyszenia, możliwość stałego kontaktu z terapeutami współpracujący ze Stowarzyszaniem
- Dostęp do wykładów i prac członków Stowarzyszenia
- Dodatkowy dokument dający możliwość awansu zawodowego
- Możliwość odbywania darmowej praktyki w przedszkolach Mini College oraz w Gabinetach SI współpracujących z Instytutem
- Polepszenie atrakcyjności na rynku pracy
- Dostęp do informacji na temat zmian i nowości Metody SI
- Możliwość uczestnictwa w bezpłatnych konferencjach organizowanych przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli College Medyczny wraz ze Stowarzyszeniem Integracji Sensorycznej