Studia przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia magisterskie lub zawodowe (licencjat) z przygotowaniem pedagogicznym, głównie nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy szkolni, zainteresowani zdobyciem dodatkowych kwalifikacji.
Pedagogika specjalna – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Adresaci studiów
Program studiów
Przygotowanie w zakresie merytorycznym obejmuje m.in. przedmioty:
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Etyka zawodu nauczyciela
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Podstawy neuropsychologii
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC)
- Diagnoza i terapia dysleksji
- Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka
- Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
- Metodyka edukacji bazalnej
- Metodyka stymulacji i integracji sensorycznej
- Trening umiejętności społecznych
- Metody i techniki terapii pedagogicznej
- Trening umiejętności wychowawczych
- Dziecięce zaburzenia emocjonalne i adaptacyjne
- Deficyty sensoryczne u dzieci
- Dyspraksja i inne zaburzenia rozwou funkcji motorycznych u dzieci
- Zaburzenia psychosomatyczne
- Zaburzenia odżywiania
- Tiki i zaburzenia obsesyjno- kompulsywne u dzieci
- Psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami
- Mózgowe porażenie dziecięce i epilepsja
- Problemy kształcenia dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami rozwojowymi
- Przyczyny i profilaktyka trudności w nauce czytania i pisania
Uzyskane kwalifikacje
Absolwent może być zatrudniony w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych, pomocy społecznej, zakładach opieki zdrowotnej w celu zapewnienia dziecku rehabilitacji, terapii lub innych form pomocy dostosownych do jego potrzeb. Studia przygotowują do wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego w wieku 0-7 lat oraz z trudnościami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat). Słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka oraz opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.
Czas trwania
studia podyplomowe trzysemestralne – 12 miesięcy
540 godzin dydaktycznych + 180 godzin praktyka
Koszt
150 zł – wpisowe
3900 zł – czesne, płatność w systemie ratalnym:
1300 zł – opłata za 1 semestr
1300 zł – opłata za 2 semestr
1300 zł – opłata za 3 semestr
Cena dla grup powyżej 4 osób ustalana będzie indywidualnie!
Uwagi
Uruchomienie kierunku uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
Ocenę na świadectwie stanowi średnia ocen uzyskanych z zaliczeń poszczególnych przedmiotów w toku studiów.
Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą.