Pedagogika specjalna – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

adresaci_

Adresaci studiów

Studia przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia magisterskie lub zawodowe (licencjat) z przygotowaniem pedagogicznym, głównie nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy szkolni, zainteresowani zdobyciem dodatkowych kwalifikacji.

program studiow

Program studiów

Przygotowanie w zakresie merytorycznym obejmuje m.in. przedmioty:

  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Dydaktyka specjalna
  • Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  • Etyka zawodu nauczyciela
  • Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
  • Podstawy neuropsychologii
  • Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
  • Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
  • Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (ACC)
  • Diagnoza i terapia dysleksji
  • Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka
  • Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
  • Metodyka edukacji bazalnej
  • Metodyka stymulacji i integracji sensorycznej
  • Trening umiejętności społecznych
  • Metody i techniki terapii pedagogicznej
  • Trening umiejętności wychowawczych
  • Dziecięce zaburzenia emocjonalne i adaptacyjne
  • Deficyty sensoryczne u dzieci
  • Dyspraksja i inne zaburzenia rozwou funkcji motorycznych u dzieci
  • Zaburzenia psychosomatyczne
  • Zaburzenia odżywiania
  • Tiki i zaburzenia obsesyjno- kompulsywne u dzieci
  • Psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami
  • Mózgowe porażenie dziecięce i epilepsja
  • Problemy kształcenia dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami rozwojowymi
  • Przyczyny i profilaktyka trudności w nauce czytania i pisania
uzyskane kwalifikacje

Uzyskane kwalifikacje

Absolwent może być zatrudniony w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych, pomocy społecznej, zakładach opieki zdrowotnej w celu zapewnienia dziecku rehabilitacji, terapii lub innych form pomocy dostosownych do jego potrzeb. Studia przygotowują do wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego w wieku 0-7 lat oraz z trudnościami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat). Słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka oraz opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.

czas trwania

Czas trwania

studia podyplomowe trzysemestralne – 12 miesięcy

540 godzin dydaktycznych + 180 godzin praktyka

koszt

Koszt

150 zł  –  wpisowe

3900 zł – czesne, płatność w systemie ratalnym:

1300 zł – opłata za 1 semestr

1300 zł – opłata za 2 semestr

1300 zł – opłata za 3 semestr

Cena dla grup powyżej 4 osób ustalana będzie indywidualnie!

uwaga

Uwagi

Uruchomienie kierunku uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
Ocenę na świadectwie stanowi średnia ocen uzyskanych z zaliczeń poszczególnych przedmiotów w toku studiów.
Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Świętokrzyską Szkołę Wyższą.

Tryb

Tryb

Studia odbywają się w formie hybrydowej.

Translate »